Det går bra nu

Var sugen på att ställa mig på löpbandet i går kväll.
Ska jag springa en halvmara nästa år behöver jag börja få in lite mer löpträning än vad mina dagar hittills har erbjudit.
Men jag valde istället crosstrainern, som är skonsammare mot min kropp.
Måste spara på diverse kroppsdelar som kräver tid för att vänja sig med belastning.
Tålamod och sakta ökning av tiden...
 
Gav mig på milen igen och gav allt jag hade.
Och lite till.
Svetten rann, jag mådde nästan illa och det dunkade i hela kroppen.
Som lön för mödan kunde jag anteckna ett nytt PB!
Tiden blev 37:43 minuter.
Fantastiskt!
 
Nu vet jag inte hur pass hälsosamt det är att tömma kroppen så här på all energi, men jag hämtade mig ganska fort.
Och det är en obeskrivlig känsla av välbefinnande, lycka och nöjdhet efteråt.
 
I dag får jag öppna första luckan!
 
Förr om åren har jag haft finkalender från t ex Chokladfabriken.
I år är jag inte lika kinkig som sockerfri.
Blir glad över allt som ser ut som choklad.
Taggar: chokladkalender, sockerfri chokladkalender, sockerfri choklad, träna på crosstrainer;

Kommentarer :

#1: Annelie

Har precis börjat följa dina inlägg,wow vilken energi du har. Förundras över din snabbhet och ork på crosstrainern, vad har du för inställningar på maskinen? Jag kör fort som attans men komma upp i en mil på knappt 38 minuter? Hur lyckas man med det?
Hjälp mig lyckas också.
Tack för en bra blogg och fortsätt kämpa.

Svar: Tack Annelie och roligt att du följer bloggen! Från början tog det mig runt en timme att få till en mil på crosstrainern. Vår är av märket Lifefitness och jag ställer in tid, min vikt och motstånd. Jag tar level 7 vilket är lite trögare än medel, men fortfarande ganska lätt. Tiden ställer jag på 45 minuter men slutar när jag nått milen, om det är mitt mål. Jag får verkligen kämpa mig igenom ett sånt pass med tid runt 38 minuter. Det är fullt ös och tempo från första tramptaget och jag ligger ganska nära maxpuls nästan hela tiden. Det finns inte minsta utrymme att ta det lugnt någonstans utan maxprestation hela tiden. Jag har svårt att gå ut hårt från början och föredrar att börja lugnt och öka vartefter, men med den här tiden så måste jag köra i rasande fort direkt. Inga vattenpauser och sackar jag lite så måste jag trampa dubbelt så fort följande minut för att hämta upp tappet. Så ja, det är slitigt, tar tid, kräver uthållighet och kanske lite galenskap :) Börja med att lägga in snabba intervaller i ditt pass. T ex trampa 4 minuter i lagom fart och sedan 1 minut jättefort, sedan 4 minuter lugnt igen och så 1 minut fort...Bygg upp successivt och tillslut klarar du det! Ge inte upp. Det är jätteroligt att slå sina egna rekord och känna att man orkar mer och mer. Ett stor lycka till! Berätta gärna hur det går :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :